HOZD ELŐ A BENNED REJLŐ VEZETŐT

A PROGRAMRÓL

A Manó Mentor Program egy olyan fejlődés központú program, amely általános iskolás és középiskolás diákokat köt össze.

 

A program célja, hogy:

  • Elültesse az önkéntes kultúra alapjait az általános iskolás diákokban

  • Kreatív feladatokon keresztül támogassa a tanárok diákokkal végzett munkáját

  • Lehetőséget adjon a középiskolás és általános iskolás diákoknak mélyebb kapcsolatok kialakítására

  • Segítsen a középiskolás diákoknak tapasztalatot szerezni és fejlődni a közösségi szolgálatukon keresztül

JÁTÉKOK

A játékok tökéletes környezetet teremtenek a tanuláshoz. Legyen szó akár sport, társas-, memória vagy bármilyen más játékról, mindegyik segít a gyerekeknek megtapasztalni a csapatban dolgozást, kezelni a győzelmet és a vereséget és még számos olyan dolgot, amelyeket szavakkal nagyon sokáig tartana leírni. És közben még jól is érzik magukat...

TÖRTÉNETEK

A történetek középpontjában a kreativitás és az érzelmek állnak. A gyerekek bele tudják magukat képzelni más-más helyzetekbe, más-más szerepekbe és lehetőségük van megközelíteni ezeket a helyzeteket más-más szemszögből. 

KREATÍV FOGLALKOZÁS

Készíteni valami kézzel foghatót, amit meg tudsz mutatni és oda tudsz adni valaki másnak mindig nagyon jó érzés. Az ilyen tárgyak készítése egy alkotó szerepbe teszi bele a diákokat, akik ezáltal megtapasztalhatják, hogy milyen hatást tudnak elérni másokon.

BESZÉLGETÉS

A kreatív foglalkozások és a szórakozások mellett a beszélgetéseknek is nagy szerepe van a kapcsolatépítésben. Van, akiknél ez a foglalkozások alatt megtörténik, de vannak, akik egy külön alkalmat igényelnek.

...ez az, amit csinálunk...

EGY CSOPORT KÖZÉPISKOLÁS DIÁK

A középiskolás csapatok 6-10 főből állnak az általános iskolás osztály nagyságától függően. A diákok pedig különböző évfolyamokból érkeznek elsőstől egészen végzősig.

A CSOPORTOT VEZETŐKKEL

Minden csapatnak megvannak a saját vezetői, akik feladata a csapat támogatása. Az ő feladataik közé tartoznak a:

  • Kapcsolattartás az osztályokkal

  • Az alkalmak megtervezése és megszervezése

  • A reflexiók levezetése

  • A diákok támogatása a készségeik fejlesztésében

EGY ÁLTALÁNOS ISKOLÁS OSZTÁLYT LÁTOGAT

A program egyik célja, hogy mély és hosszantartó kapcsolat alakuljon ki a diákok között. Ennek érdekében egy csapat csak egy osztályt látogat és egy osztály csak egy csapatot fogad.

RENDSZERES IDŐKÖZÖNKÉNT

Szoros kapcsolatok kiépítése csak rendszeres alkalmakon keresztül történhet. Ahogy a diákok egyre többet vannak együtt lassan részesei lesznek egymás életnének, megbíznak egymásban és készek lesznek tanulni egymástól.

A 3 LÉPCSŐS MÓDSZER

TERVEZÉS

Minden alkalom előtt a csapat összeül, hogy felkészüljenek az alkalomra.

MEGVALÓSÍTÁS

Ha megvan a terv a csapat ellátogat az osztályhoz és megvalósítja a programot.

REFLEKTÁLÁS

A megvalósítás után a csoport együtt dolgozza fel a történteket.

A D3H PARTNEREK

50+

KÖZÉPISKOLÁS RÉSZTVEVŐ

100+

ÁLTALÁNOS ISKOLÁS RÉSZTVEVŐ

10+

ÁLTALÁNOS ISKOLÁS RÉSZTVEVŐ

SZENT MIKLÓS ISKOLA